-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mellomstor SUV
Kia viser ny utfordrer i Kina
Det er bilutstilling i Chengdu i Kina, og der har Kia vist sin kompakte crossover, EV5 i produksjonsdrakt. I første omgang skal den selges i Kina, men det ligger også i planene at den skal bli global.
Vi fikk en forsmak gjennom EV5 Concept i mars, og selv om designen nå er noe nedtonet er mye av konseptets design med videre. Vi ser også at den har mye til felles med storebror EV9 som kommer til Norge i løpet av andre halvår.
Det er sparsomt med tekniske detaljer fra Kia, men CarNewsChina har tilgang til en del spesifikasjoner gjennom den kinesiske MIIT-godkjenningen.
De forteller at bilens fysiske mål er 462 x 188 x 172 centimeter over en akselavstand på 275 cm. Dermed havner den i en nisje med konkurrenter som blant annet VW ID.4 og Nissan Ariya.
Bilen skal bygges på Hyundai/Kias E-GMP plattform, og de forteller at biler for eksport skal benytte Blade-batterier fra BYD.
CarNewsChina antyder en batterikapasitet på inntil 82 kWt som etter kinesisk målemetode gir en rekkevidde på rundt 600 kilometer. Videre forteller de om en motor på 160 kW/217 hk med maks dreiemoment på 310 Nm.
Produksjonen i Kina starter i november, og det er foreløpig ikke sluppet informasjon som angår Europa eller andre eksportmarkeder.